Wirtualna centrala telefoniczna – centrala VoIP

Wirtualna centrala telefoniczna – https://focustelecom.pl/wirtualna-centrala/ – jest programowym zamiennikiem klasycznej, sprzętowej centrali telefonicznej. Jakie są plusy tego rozwiązania? Co zyska Twoje przedsiębiorstwo po wdrożeniu tego oprogramowania? Poniżej znajdziesz użyteczne i ciekawe informacje na ten temat.

Ogólne informacje o centralach telefonicznych

Centrala telefoniczna to urządzenie, które służy do łączenia abonentów sieci i w ten sposób realizacji między nimi połączenia. Zasadniczo centrale można podzielić na analogowe, chociaż te raczej były stosowane dawniej oraz na bardziej nowoczesne – cyfrowe. Aktualnie w firmach są używane nowoczesne, sprzętowe, cyfrowe centrale oraz centrale w postaci oprogramowania komputerowego. Zasadniczo przedsiębiorcy potrzebują narzędzi komunikacji w firmie, a to umożliwia centrala VoIP. Pewną część komunikacji międzyludzkiej można wykonać poprzez pocztę elektroniczną lub poprzez komunikatory takie jak Skype albo Gadu Gadu, jednakże w pewnych sytuacjach jest to niewystarczające. Dzięki narzędziu typu centrala VoIP aparaty telefoniczne mogą być zasilane poprzez kabel skrętkowy, a pracownicy poprzez tylko sieć komputerową mogą ze sobą rozmawiać.

Czym jest wirtualna centrala telefoniczna?

Wirtualna centrala telefoniczna może obsługiwać różne rodzaje połączeń telefonicznych w przedsiębiorstwie, może również wykonać transfer i przekierowanie np. w sytuacji, gdy wiele osób próbuje się dodzwonić do biura obsługi klienta i przekierować ich na pocztę głosową. Z tym oprogramowaniem możesz odbierać połączenia telefoniczne na firmowe numery bez względu na lokalizację osoby dzwoniącej. Ten software jest wyposażony w łatwy w obsłudze graficzny interfejs użytkownika, możliwość tworzenia raportów, billingów (tym samym umożliwia rejestrację kosztów połączeń wychodzących i optymalizację wydatków na te połączenia) i rejestrator rozmów telefonicznych. Możliwe jest również określanie uprawnień dla pracowników, tak aby przykładowo tylko kierownik miał dostęp do bardziej zaawansowanych, nadzorczych funkcji np. dostęp do nagrań rozmów.

Wirtualna centrala telefoniczna obsługuje takie funkcje jak IVR (czyli możliwość interaktywnych odpowiedzi głosowych, odtwarzanie muzyki w czasie oczekiwania na odpowiedź), Voice Over IP (połączenia telefoniczne poprzez sieć komputerową w firmie), VoIP PBX (czyli wewnętrzna sieć telefoniczna w przedsiębiorstwie). Dzięki zastosowaniu tego oprogramowania Twoja firma zacznie oszczędzać, gdyż nie będziesz zmuszony kupować oraz utrzymać sprzętu i wydawać pieniędzy na opłaty telekomunikacyjne i zasilanie centrali telekomunikacyjnej. Twój dział IT zyska więcej czasu na wykonywanie innych, ważniejszych zadań – nie będzie musiał zajmować się utrzymaniem sprzętu. Jeśli chcesz podnieść jakość obsługi klienta to centrala VoIP jest dobrym rozwiązaniem. Ale nie tylko – praca w Twoim przedsiębiorstwie też ulegnie modernizacji – w pozytywnym tego słowa znaczeniu.