W święta większy ruch? Zainwestuj w oprogramowanie do telemarketingu

Święta to okres wytężonej pracy dla właścicieli sklepów internetowych. Klienci kupują znacznie więcej niż w pozostałych miesiącach w roku. Trzeba jednak zadbać o to, by sprawnie i szybko ich obsługiwać. W tym celu koniecznie trzeba zainwestować w oprogramowanie do telemarketingu. Dowiedz się w czym może ono pomóc.

Kolejkowanie połączeń to podstawa

Ważnym mechanizmem, jakie oprogramowanie do telemarketingu powinno mieć jest kolejkowanie połączeń. To bardzo przydatna funkcja, która w dużym skrócie polega na tym, że rozmowy są automatycznie przekazywane do kompetentnych działów lub osób, które są w stanie szybko udzielić odpowiedzi na zapytanie. W ten sposób zmniejsza się czas oczekiwania na załatwienie sprawy. Niezależnie, czy klient próbuje się skontaktować w sprawie reklamacji czy też chce dowiedzieć się czegoś na temat produktu, chce by jego problem był załatwiony „od ręki”. Co ważne, jego oczekiwania są jak najbardziej uprawnione. Jeśli nie zapewnimy mu obsługi na wysokim poziomie przejdzie do konkurencji i z pewnością nie wróci już do naszego sklepu. Nie jest tajemnicą, że lojalni klienci są bardzo cenni praktycznie w każdym biznesie. Dzięki nim firma ma stabilne dochody. Wiedzą to światowi giganci e-handlu, jak np. Amazon, którzy przeszło 75 proc. swoich zysków czerpią właśnie z powracających klientów. Warto dodać, że stali klienci to znacznie większe prawdopodobieństwo konwersji. Średnio zostawiają w sklepie 9 razy więcej niż inni użytkownicy.

Mniej utraconych połączeń…

Warto dodać, że oprogramowanie do telemarketingu to znacznie mniej utraconych połączeń. Przydatny jest tu mechanizm callback. Polega ona na tym, że w sytuacji, kiedy klientowi nie uda skontaktować się z naszym działem, system sam do niego oddzwoni. Każdy handlowiec zdaje sobie sprawę, że nie można bagatelizować żadnego klienta, bo to bezpośrednio przekłada się na koszty. Nigdy nie wiadomo, czy klient, który nie dodzwonił się do firmy nie okażę się ważnym partnerem, który będzie chciał zostawić w firmie sporo pieniędzy.

Możliwość pracy zdalnej

W końcu oprogramowanie do telemarketingu pozwala na pracę zdalną. Dzięki temu można swobodnie kontaktować się z firmą. W okresach większego zapotrzebowania można zatrudnić dodatkowych pracowników do obsługi, którzy mogą pracować zdalnie. Tym samym przy rekrutacji nie trzeba będzie ograniczać się tylko do jednej lokalizacji. Znacznie łatwiej będzie też znaleźć wykwalifikowanych pracowników, co z pewnością usprawni kontakt z klientami.