Co konstruuje dziś producent POS?

Produkcja terminali płatniczych trwa już od kilkudziesięciu lat. Niemniej jednak, w tym czasie doszło do wielu zmian, a nawet rewolucji, które znacząco zmieniły ich wygląd i funkcjonalność. Jak dzisiaj wyglądają najpopularniejsze terminale płatnicze? Co je charakteryzuje?

Najprostsze formy płatności

Kiedyś producent POS miał za zadanie stworzenie urządzenia, które po kontakcie z kartą prześle do centrali sygnał o płatności. Dzisiaj jednak terminale są już urządzeniami wielofunkcyjnymi, które obsługują nie tylko płatności kartami. Oczywiście, wciąż terminal musi umożliwiać tradycyjną formę płatności kartą. Jednakże, oprócz tego normą jest również posiadanie przez urządzenie czujnika zbliżeniowego. Dzięki temu możliwe jest płacenie bez podawania PIN-u, jak również bez wkładania karty do terminala. Jest to rozwiązanie bez wątpienia nieco bezpieczniejsze, gdyż nie ma konieczności, aby podczas dokonywania płatności przekazywać kartę w ręce innej osoby.

Zaawansowane formy płatności

Dzisiaj producent POS coraz częściej do terminali wprowadza również funkcję przyjmowania płatności bez karty. Najpopularniejszym przykładem takiej płatności jest bez wątpienia BLIK. Jest to usługa stosunkowo młoda, która nie jest jeszcze bardzo rozpowszechniona. Nie każdy terminal umożliwia więc płacenie w ten sposób. Na czym jednak właściwie polega cały ten BLIK?
Ażeby płacić BLIK-iem wystarczy pobrać z internetu odpowiednią aplikację. Kiedy już się to zrobi, aplikacja regularnie generuje unikalne kody, niezbędne do uiszczenia opłaty w terminalu. Wystarczy, aby po wpisaniu w terminal odpowiedniej kwoty do zapłaty podać wygenerowany właśnie kod i płatność gotowa.

Urządzenia zewnętrzne

Warto zauważyć, że mało kiedy terminal jest urządzeniem niezależnym. Najczęściej, podłączone są do niego również inne urządzenia. Podstawą jest już dzisiaj wejście na szufladę kasową. Ponadto, również bardzo często podłącza się do terminala drukarkę, czasami również różne monitory i mniejsze wyświetlacze. To wszystko po to, aby usprawnić obsługę klienta i ułatwić pracę osoby obsługującej terminal.