Inteligentny hotel – oprogramowanie SPA w praktyce

Usługi hotelowe należą do jednych z najbardziej wymagających na rynku. Z jednej strony priorytetem działalności hotelowej pozostaje naturalnie satysfakcja klientów i pełne zadbanie o spełnianie ich potrzeb. Z drugiej strony trzeba się liczyć z koniecznością profesjonalnego prowadzenia ewidencji, rozliczeń, rezerwacji i kontroli nad dostępnością zasobów: pokojów, wolnych stref wypoczynkowych, kortów tenisowych, czy stolików w restauracjach. Logistyka odgrywa tutaj znaczącą rolę i wyłącznie zastosowanie technologii informatycznych XXI wieku gwarantuje sukces i pełen profesjonalizm w obsłudze swoich gości. Przeczytaj nasz tekst i sprawdź, jak wyglądfa oprogramowanie SPA – http://www.intelihotel.pl/system-dla-spa/ – w praktyce.

Problemy związane z ewidencją i kontrolą zasobów

Praktycznie każdy duży hotel może mieć problemy z zintegrowaniem wszystkich usług, kontrolą nad ruchem gości i rozliczeniami finansowymi za pobyt. Poważnym problemem jest także przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi obiektu hotelowego. Klienci najczęściej narzekają na długie oczekiwanie na wymeldowanie, brak przepływu informacji na temat przysługujących im dodatkowych uprawnień, rezerwacji. Bez zintegrowanego systemu informatycznego efektywne zarządzanie obiektem zatrudniającym kilkaset osób i mogącym ugościć ponad 1000 osób jest bardzo trudne.

Innowacyjne oprogramowanie SPA i oprogramowanie hotelowe znacząco ułatwia pracę personelowi hotelowemu oraz daje możliwość klientom do szybkiego rezerwowania, opłacania i korzystania ze wszelkich usług hotelowych.

Jak to wszystko działa w praktyce?

Patrząc wyłącznie na strefę SPA, to naprzeciwko personelu pojawia się wiele trudności. Przepisy sanitarne i bezpieczeństwa ograniczają ilość osób mogących korzystać z obiektów basenowych, saun czy też innych miejsc w jednakowym czasie. Podobnie się to ma do usług indywidualnych i zajęciowych, które odbywać się mogą jednoczasowo w ograniczonej grupie osobowej. Brak przejrzystości dotyczącej dostępności poszczególnych zasobów w zdefiniowanym czasie (zajęć fitness, masażu, sauny, zajęć na basenie) nie pozwala zapewnić klientom pewności co do uczestnictwa w zajęciach oraz generuje trudności w kontekście zagwarantowania klientom optymalnych dla nich terminu realizacji usług.

Interaktywne zarządzanie – ułatwienie dla personelu

Oprogramowanie SPA ułatwia pracę personelowi hotelowemu. Na bieżąco można przesyłać informacje dotyczące dostępności pokojów, dyspozycje dotyczące sprzątania, posiłków albo innych usług hotelowych. W zapleczu SPA pozwala to przejrzyście prowadzić grafik uczestników zajęć i korzystających z zabiegów. Połączenie tego z technologią ograniczonego dostępu pozwala zarządzać ruchem gości i wyznaczać strefy, do których wyłącznie personel ma dostęp.

Dodatkowymi możliwościami jest połączenie systemu, jakim jest oprogramowanie SPA z technologią chipów radiowych. Korzystając ze specjalnych opasek, można uzyskiwać dostęp do danych pomieszczeń, kontrolować czas usługi limitowanej w oparciu o zegarek oraz szybko zamawiać poszczególne usługi bez potrzeby podawania nazwiska lub numeru pokoju. Klienci dzięki opaskom mogą również zamykać szafki w szatniach basenowych, przy siłowni lub na zapleczu SPA.

Pomoc statystyczna

System elektronicznego zarządzania hotelem daje możliwość dla automatycznego generowania raportów statystycznych w oparciu o dane z rejestrów hotelowych. Możliwe jest monitorowanie wykorzystania danych usług i analiza wyników w kontekście płci, wieku, narodowości gości i tym samym skuteczniejsze dostosowywanie usług do potrzeb klientów. Pozwala to na intuicyjne odpowiadanie na wszelkie zapotrzebowanie ze strony odwiedzających obiekt hotelowy.

Jak wdrożyć to w hotelu?

Profesjonalne oprogramowanie SPA i system elektronicznego zarządzania hotelem może być szybko i sprawnie wdrożony. Inwestycja wymaga jedynie rozmieszczenia komputerów w punktach kontrolnych i przeszkolenia personelu odnośnie obsługiwania technologii elektronicznego zarządzania i nadzoru.

Nowoczesne zarządzanie w hotelarstwie to przyszłość. Dzięki nowoczesnym technologiom klienci będą mogli wygodniej korzystać ze wszystkich atrakcji, a personel będzie miał znacznie prostszą pracę do wykonania.