cloud contact center

Dlaczego warto korzystać z rozwiązania cloud contact center?

Nowoczesne działy obsługi klienta, contact center czy telemarketingu muszą nadążać za nowymi trendami, aby odpowiadać na zapotrzebowania klientów. Również jeśli chodzi o oprogramowanie wiele się zmienia. Obecnie coraz więcej firm przechodzi na rozwiązania w chmurze. Dlaczego?

Praca zdalna konsultantów wiele ułatwia

Obecnie na rynku pracy nie jest łatwo znaleźć dobrego pracownika. Jeżeli poszukujemy do biura w jednym mieście jest to jeszcze trudniejsze, ponieważ jest ich ograniczona liczba. Wybierając rozwiązanie w chmurze, możemy zatrudniać pracowników, którzy będą pracować zdalnie. Wszystko czego będą potrzebować to komputer oraz dostęp do internetu. Dzięki temu rekrutacja może odbywać się w całej Polsce. To również świetny sposób na aktywizację osób niepełnosprawnych, które nie mogą podjąć pracy ze względu na trudności z dojazdem.

Zmiany liczby stanowisk dużo łatwiejsze

Dzięki temu, że zdecydujemy się na rozwiązanie cloud contact center będziemy mogli częściej zmieniać liczbę stanowisk w dziale. Jest to niezwykle pomocne rozwiązanie dla branż, które w sezonach mają dużo większą liczbę połączeń. W praktyce wygląda to tak, że nie trzeba inwestować w kolejne stacjonarne stanowisko, a tylko zwiększa się liczbę dostępów do oprogramowania. Dzięki temu można stworzyć pracę tymczasową na okres świąt czy wakacji, w zależności od tego, jaka będzie potrzeba.

Mniejsze koszty utrzymania

Jeśli chodzi o oszczędności, to na pewno cloud contact center sprawdzi się nie tylko w przypadku zmiany liczby stanowisk w firmie. Dzięki temu rozwiązaniu nie musimy inwestować w serwery, własne oprogramowanie czy osobę, która będzie to wszystko serwisować. Możemy natomiast mieć stałą aktualizację, za którą odpowiedzialny będzie dostawca systemu. Płatności za takie rozwiązania zazwyczaj są co miesiąc i zależą od liczby stanowisk, jaka znajduje się w dziale. Firma, która je dostarcza integruje platformę z istniejącym oprogramowaniem, jak np. bazą danych.

Pełny monitoring pracy

Niewątpliwą zaletą rozwiązania w chmurze jest również możliwość kontroli pracowników przez przełożonych. Niezależnie od tego, gdzie oboje się znajdują i jak są daleko od siebie, ten drugi może skontrolować konsultanta. Monitorowane są przerwy w pracy, a także wydajność i efektywność, dzięki czemu można również sprawdzić, czy pracownik realizuje wyznaczone cele.