aplikacja call center

Czego oczekują klienci sklepów internetowych? Aplikacja call center usprawnia obsługę

Klienci sklepów internetowych są coraz bardziej świadomi i wymagający. Liczą przede wszystkim na profesjonalizm i szybkość. Co zrobić, by polecali sklep innym? Jak zachęcić ich do podjęcia decyzji zakupowych?

Dobra obsługa to podstawa. Musisz o to zadbać

Niezwykle istotnym czynnikiem jest obsługa. Powinna być przyjazna. Klienci oczekują, że transakcje będą spersonalizowane i dostosowane do ich indywidualnych preferencji. Co ważne, osoby, które wcześniej robiły zakupy w danym sklepie internetowym chcą być w jakiś sposób kojarzone. Oczekują również, że przygotowana dla nich oferta będzie zgodna z potrzebami i będzie nawiązywać do wcześniejszych transakcji. Trzeba więc zrobić wszystko, by obsługa była profesjonalna, a zainteresowani dobrze się czuli. Jeśli dopasujesz dla nich odpowiedni produkt, a do tego będziesz życzliwy i odpowiesz szczegółowo na ich pytania, to prawdopodobieństwo, że w przyszłości ponowią zakupy, wzrasta. Aż 41% użytkowników wybiera sklepy internetowe, bo ma już za sobą pozytywne doświadczenia w realizacji transakcji (Gemius 2015).

Zrób wszystko, by maksymalnie skrócić czas reakcji na zapytanie

89% klientów zwraca uwagę na czas potrzebny do załatwienia sprawy lub uzyskanie odpowiedzi na zapytanie (Loudhouse 2013). Stąd tak popularnym narzędziem wciąż pozostaje telefon. Ten kanał umożliwia natychmiastowe rozwiązanie problemów. Pomocna jest aplikacja call center. Pozwala ona m.in. na kolejkowanie połączeń. Tym samym rozmowa zostanie przekierowana bezpośrednio do odpowiedniego działu lub osoby. To minimalizuje czas reakcji i umożliwia udzielenie wyczerpującej odpowiedzi. Co ważne, skraca okres oczekiwania na rozmowę z konsultantem.

Czego musisz unikać w kontaktach z klientami?

Bywa tak, że klienci rezygnują z zakupów na rzecz konkurencji. Niekompetencja pracowników, brak indywidualnego podejścia, nieuprzejmość czy trudności w nawiązaniu połączenia – to główne czynniki, które powodują porzucenie koszyka. Niedopuszczalne jest też przełączanie rozmowy od jednego konsultanta do drugiego. Żeby móc zindywidualizować ofertę, należy zapisywać wszystkie informacje, by w razie potrzeby szybko do nich wrócić. Profesjonalna obsługa ma ogromne znaczenie, a często decyduje o być albo nie być firmy. Aplikacja call center znacznie usprawnia kontakt z klientami i jest coraz chętniej wybierana przez właścicieli biznesów e-commercowych. Nic w tym dziwnego, bo to jeden z lepszych sposobów na pozyskanie leadów.