contact center

Contact center: cztery najczęściej popełniane błędy podczas rozmów telefonicznych

Konsultacje telefoniczne są bardzo ważne. Pozwalają na szybkie załatwienie sprawy i wyjaśnienie wszelkich problemów. Profesjonalna obsługa przekłada się bezpośrednio na sprzedaż i zadowolenie klientów. Jeśli myślisz poważnie o prowadzonym biznesie, musisz zwrócić uwagę na jakość rozmów. Dowiedz się, czego powinieneś unikać.

Nie masz wystarczającej wiedzy

Rozmowy muszą być przekierowywane do osób lub działów specjalizujących się w danej kwestii. To umożliwia udzielenie wyczerpującej odpowiedzi, rozjaśnienie wszelkich wątpliwości. Pozwala też profesjonalnie się zaprezentować w oczach klientów. Wzbudza zaufanie, a w konsekwencji zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnego zakończenia transakcji. Co ważne, osoba zadowolona z zakupów i dobrze obsłużona za jakiś czas wróci do sklepu, a także poleci stronę znajomym.

Nie personalizujesz rozmów, brakuje ci notatek

Użytkownicy, którzy już wcześniej dokonywali zakupów na stronie liczą, że będą w jakiś sposób kojarzeni, a co równie istotne zaproponowana dla nich oferta będzie dopasowana do ich indywidualnych preferencji. Takie podejście powoduje, że klienci czują się doceniani. Wpływa także na dobry kontakt. Stąd tak ważne jest, by w jednym miejscu gromadzić historię kontaktów i transakcji, odtwarzać nagrane rozmowy. Takie funkcjonalności ma aplikacja contact center. Warto z nich skorzystać, by spersonalizować ofertę.

Bywasz nieuprzejmy, udzielasz zdawkowych odpowiedzi

Klienci oczekują, że rozmowa będzie przeprowadzona na bardzo wysokim poziomie. Musisz być dla nich uprzejmy i rozwiewać ich wszelkie wątpliwości. Tylko w ten sposób uda ci się wykazać profesjonalizmem. W rozmowie z użytkownikiem trzeba być życzliwym, wsłuchać się w jego potrzeby. Nie możesz podnosić głosu lub też udzielać zdawkowych odpowiedzi, bo wtedy klienci prawdopodobnie nie ponowią zakupów w sklepie. Nie polecą też strony www swoim znajomym.

Klienci mają problemy, by połączyć się z odpowiednim konsultantem

Dla kupujących istotny jest czas potrzebny na załatwienie sprawy, bądź też otrzymania odpowiedzi na zapytanie. Mogą się szybko zniechęcić zbyt długim oczekiwaniem na połącznie. Problemem może być także przełączanie do różnych agentów i brak zrozumienia. Jeśli ktoś usłyszy, że musi wypełnić formularz, a następnie czekać na odpowiedź, może się szybko zniechęcić. W contact center przydatną funkcją jest kolejkowanie połączeń. Polega na tym, że rozmowy są przekierowywane do odpowiednich działów i kompetentnych osób. To pozwala szybko rozwiązać problem.