aplikacja call center

Aplikacja call center pomaga zwiększyć obroty w e-sklepie

Nie od dziś wiadomo, że lojalni klienci pomagają w zdobyciu ugruntowanej pozycji na rynku. Statystycznie zostawiają w sklepie więcej pieniędzy niż klienci pierwszorazowi. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na ich pozyskanie jest rozmowa przez telefon.

Aplikacja Call Center od Focus Telecom Polska

Stali klienci są najbardziej cenni. Dowiedz się dlaczego

Klienci, którzy mają zaufanie do danej witryny są bardzo wartościowi. Ich zakupy stanowią nawet 75% przychodów całego przedsiębiorstwa. Z danych przytoczonych przez firmę Focus Telecom wynika, że powracający klient to aż 9-krotnie większe prawdopodobieństwo konwersji, a do tego znacznie wyższa cena pojedynczej transakcji. Co istotne każde kolejne zakupy mogą okazać się wyższe od poprzednich. Wynika to przede wszystkim z tego, że użytkownicy mają zaufanie do sklepu. Przychodzą po konkretną rzecz. Nie tracą czasu na szukanie produktu, bo znają interfejs strony. Nie bez znaczenie jest również to, że koszt ich pozyskania jest znacznie mniejszy niż w przypadku nowych klientów. Są także bardziej skłonni do tego, by zostawić dobrą opinię.

Co determinuje wybór konsumentów?

O wyborze sprzedawcy decydują tak naprawdę 3 czynniki: cena, koszt dostawy, obsługa. Według danych raportu „E-Commerce w Polsce” (2015 r.) najwyższe przełożenie na sprzedaż ma cena. Tak deklaruje 51% badanych. Nie można też zapominać o obsłudze, którą docenia aż 41% konsumentów. Ważny jest przede wszystkim czas reakcji na wysłane zapytanie, a także indywidualne podejście i życzliwość. Jeśli więc cena za produkt i transport, którą zaproponujesz, nie będzie odbiegała od konkurencji, a do tego zadbasz o profesjonalną obsługę, możesz liczyć na przychody od powracających klientów. Aplikacja call center znacznie ułatwia proces sprzedażowy.

Dlaczego tak ważna jest dobra obsługa rozmów sprzedażowych?

Niezwykle istotny jest czas obsługi. To coś do czego klienci przywiązują ogromna wagę. Stąd też popularnym kanałem niezmiennie jest telefon. W krajach wysoko rozwiniętych, jak np. Stany Zjednoczone, Niemcy, Kanada blisko ¾ użytkowników dzwoni do sklepu, jeśli ma problemy z zakupem bądź potrzebuje fachowej porady. Nie można więc zaniedbać tej kwestii. Klienci oczekują przede wszystkim szybkiej obsługi i życzliwej rozmowy. Jeśli już wcześniej robili zakupy w sklepie, liczą na indywidualne podejście i przygotowanie oferty w oparciu o wcześniejsze transakcje. Stąd tak ważne jest, by połączenia były przekierowywane do działów lub osób o odpowiednich kompetencjach. Dobrze jest również, by z danym klientem rozmawiał konsultant, który już go kojarzy. Takie możliwości daje aplikacja call center.